Isnin, 4 Februari 2013

Fairy dust



Aku bukan perempuan picisan yang kau jumpa di tepi jalan
Aku bukan perempuan murahan yang maruahnya digolok gadai pada jantan
Aku bukan perempuan yang bila kau buang, dan satu hari kau kutip serupa tak ada perasaan.

Dulu sembang mahu petik bunga di langit untuk terangkan malam malam aku
Dulu sembang mahu kutip debu pari-pari untuk beri sparkle dalam mimpi aku
Dulu sembang mahu tulis puisi indah jadi lullaby bahagia buat bedstory aku

Pergi mampus dengan kau punya janji
Pergi mampus dengan debu pari-pari
Kalau sembang hanya sekadar retorik
Kalau hanya untuk mainkan satu hati
Lebih baik kau mampus.

Letih kau tahu?
Letih jadi perempuan yang hanya kau cari untuk buat malam kau gembira hari-hari
Sebab wujud aku bukan untuk itu.
Wujud aku untuk melengkapkan cerita Tuhan yang akhirnya aku ini jadi bidadari maharaja di syurga Dia.

Sekarang,
pulangkan hati aku.
Tak ada manusia mampu jaganya lebih baik dari aku sendiri.
Sebab manusia macam kau, tak ada hati untuk dikasih. Tak ada.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan